click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Sunday, July 31, 2011

Redha!

yea sekarang the best thing yang perlu buat is redha serendah hati mungkin!
mungkin dapat mungkin tidak aku sendiri pun tidak pasti akan itu.
if ditakdirkan aku kesana terima jea laa..
if aku tak merantau sekaran ke sana bila lagi aku akan menjejakkan kaki kesana
nak try berfikir sebagai insan yang lebih matured sekarang.
nak try bersyukur dengan nikmat nya.
dulu minta sangat dapat sambung study kat ipta sebab nak prove kat diri sendiri yang aku boleh. biarpun tak dapat lagi jejak kaki ke luar negara bagi menyambung pelajaran dapat sambung kat ipta pun dah kira satu rahmat dah. alhamdulillah sangat.
siapa tahu if terceruk kat sana dapat habis study dengan jayanya. sekarang apa yang aku hanya fikir adalah study and study lepas tue dapat keputusan yang ok then dapat survive hidup sendiri and family, hope cita-cita tercapai and beroleh kejayaan di duniawi dan ukhrawi.
insyaAllah..aminn..

Setelah dihitung dikaji dan difikirkan dengan seidkit akal akhirnya keputusan instant..tempat itu seakan menjadi pilihanku..moga ia menjadi pilihan yang tepat buat diri ini..walaupun agak menyukarkan pada awalnye tapi apekan daya. aku hanya merancang dan segalanya telah ditentukan-NYA. harapnya ini adalah takdir terbaik darinya untuk diri ini. moga aku sentiasa menjadi hambanya yang sentiasa redha dengan segala ketentuanNYA.

hope sangat aku akan jumpa sedikit kemanisan disana. harap best sangat duk kat sana nanti.walaupun jauh terceruk tak kisah laa bila lagi nak merasa merantau kan.hope kawan2 akan ramai. minta-minta semua satu kepala.teringat zaman kolej dulu tue..blajar pun enjoy..lecture yang sporting. kawan-kawan satu kepala tak kira melayu india cina semua ilmu yang perlu dipelajari. paham perangai orang pun blajar.yang best skali dapat blajar ilmu berkaitan pengurusan.walaupun basic ilmu penurusan tue langsung tiada tapi ilmu pengurusan sangatlah penting.inilah dikata ketentuanNYa.ada hikmah disebalik ketentuanNYA.Moga akan jadi insan yang cemerlang.gemilang dan terbilang di masa akan datang. sekarang tak up pun xper laa.redha jea laa...

Aku percaya biasalah dalam menimba pengalaman ada cabaranny.sebuah kehidupan mesti berhadapan dengan cabaran dan cabaran itu mengajar kita erti sebuah kehidupan yang akan mendewasakan kita dalam menangani sesuatu rintangan.insyaAllah.

seramai-ramai kawan kat kolej dulu yang berazam nak sambung kat ipta tue aku jea dapat.dorang bukan main lagi nak.last-last aku!! itulah yg dikatakan takdir.

dorang semua cakap "ala ko mesti tak boleh survive kat negeri tue sebab ko dah biasa hidup kat bandar.bila2 wat rayuan pun boleh"..bagi aku,bila tu??bila lagi kalau bukan sekarang..moga Allah s.w.t memberi yang terbaik untuk hamba-Mu ini..alhamdulillah family aku mesti akan hulur support..

"Sesiapa yang mengutamakan akhiratnya, Allah akan memelihara urusannya dan memurahkan hatinya, sehingga dunia dan kemewahannya datang bergolek tanpa dikejar. Dan sesiapa yang mengutamakan dunianya, Allah akan memporak-perandakan urusannya serta ditampakkan kepapaan di hadapan matanya, sedangkan dunia dan kemewahannya tidak akan mendatanginya, melainkan sekadar apa yang ditentukan Tuhan saja" (Riwayat Tarmizi).

Maka akan bermula lah perjuangan ku pada september ini.Moga aku akan lebih bersemangat. ayin u need to be a fighter! .pedulikan kata orang lain yang penting niat lillahi taala..

"Derita perjuangan bukan satu bebanan tapi satu latihan.. Gundah perjuangan bukan satu ancaman tapi satu didikan.. Mehnah perjuangan bukan satu kegusaran tapi satu kekuatan..Walau seperit manapun perjalanan,pejuangan perlu diteruskan... "

till then!

sealed with lots of love!

muahxs!

...<3>...

...

*sedih memang sedih tapi redha jea la..hope this the best decision for me! aminnn...takpe sekaran tak dapat nanti dah nak kerja mesti dapat stay kat tempat pilihan sendiri.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads