click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Friday, June 17, 2011

luahan perasaan.....

Saya akan membahasakan diri sebagai 'aku' dalam entri kali ini. Sebab kalau guna 'saya' untuk bercakap tentang cinta, macam skema ah. Kalau guna ‘I’ nanti cakap saya nie international laa sangat. Macam tak feel jea kan if pakai dua gelaran itu. *Macam lah yang kau diam sekarang kan budak nerd. Baiklah menurut perintah!

Sekadar meluahkan perasan yang agak jiwang sedikit disini, hehehe..biasa laa jiwa kacau sikit malam-malam ni ..hehehe aduh letihnya laa hai kalau menghadapi penyakit yang diberi nama jiwa kacau ni..hehehe...
Bak kata muda-mudi zaman sekarang ni lah *macam aku terkecuali jea kan?haish! , bila datang je jiwa kacau ni mesti ada masalah percintaan,sure nya mesti bersangkut dengan wabak cinta. hehehe... tapi persoalannya yea ke? Apakah memang betul kebenaran ni dear readers? hahaha. Nanti lah aku selami dengan sedalam-dalamnya *macam hidup kat laut jea kan...
Kehidupan seorang manusia tue tak akan pernah lari daripada melakukan kesilapan. Well nobody perfect kan? Kita kan selalu dengar orang keliling cakap yang kehidupan ini tak ubah macam roda, ada masa nya kita akan berada di atas dan kekadang kita akan berada dibawah. Ia tidak pernah akan menjadi tetap dan pasti sentiasa berubah-ubah. Perasaan juga begitu yea, ia boleh berubah-ubah tanpa kita ketahuinya tanpa kita duga.
Kalau diamati baik-baik hati dengan perasaan nie kan nampak macam satu pasangan yang akrab antara satu sama lain bak kata pepatah macam isi dengan kuku jea tak pun macam belangkas. Lelaki dengan perempuan? Sama jea yea kawan-kawan. Ia akan sama apabila adanya dua insan yang berlainan gender nie. Kedua-duanya saling memerlukan antara satu sama lain. Selagi ada hati disitulah akan terletaknya perasaan. Ia tidak akan berubah arah ke jantung ke pankreas ke usus ke yea kawan-kawan. Ayat standart macam laa korang tak tahu kan “manusia ada hak dicinta and menyinta, fitrah manusia normal”. Korang tahu kan ayat nie? Tipu laa kalau korang tak tahu. Kalau tak tahu mungkin korang macam tak bercampur ngan manusia lain jea. Opss sorry over plak saya!

Honestly hati aku memang selalu berubah-ubah. Tiada siapa yang boleh membaca hati aku nie haa. Aku admit! Aku sendiri yang emounya diri nie juga kadang-kadang tak dapat baca isi hati aku sendiri. Aku nie bukanlah bangsa yang senang untuk meluahkan rasa kasih atau sayang pada seseorang even aku admire dia habes-habes, aku lebih rela jadikan dia sebagai secret admire yang disimpan kemas dalam hati aku sesorang. Saving ke? Tak laa kan? Sebab bagi aku it’s my privacy, don’t you dare to know about it if i don't want to reveal it! Apatah lagi kalau nak cakap pasal perasaan cinta.
Perkataan Cinta? alaahai lemah kepala lutut aku, kepala memang akan berserabut. Sebenarnya kan aku tak tahu how hendak berhadapan dengan benda alah yang bernama CINTA. Memang ada yang cuba untuk mendekati aku, tetapi ada sahaja yang membuatkan aku rasa kekok dan tidak tahu melakukan apa-apa.
Pengalaman cinta? Ada laa kan, tipu laa dah umur 22 tak pernah merasa cinta lagi suci benar! Haha. Ok jom flashback! Role VT, aku pernah menerima cinta seorang insan yang bernama lelaki tetapi semuanya buat masa sekarang boleh dicakap putus ditengah jalan, ada yang tidak sampai ditengah-tengah pun hubungan yang terbina behenti setakat itu sahaja. Sukar untuk mencari keserasian antara kami berdua. Perkataan BORING laa yang aku selalu dengar dari otak hati aku nie dan perkataan MEMILIH, itulah yang aku dengar dari kawan-kawan yang mengatakan aku seorang yang memilih. Tak kurang ada jugak yang mengatakan aku nie DEMAND! Apa korang nak cakap, cakap lah aku tidak kisah laa apa yang korang nak katakana tue dah sah-sah hak korang well kita kan Negara demokrasi so semua orang berhak lontar pendapat masing-masing. Nak sokong ke nak hentam ke tue hak korang, aku tak nak paksa.
Bukan ketampananyang aku nak untik jadi boyfie aku cukup lah yang tinggi dari aku siket nak yang style siket boleh?hahaha syaz pernah cakap kat aku bila aku tunjuk mr Z yang haprak giler tue kat dia “macam nie ko sayang?tak hensem laa weyh. Aku tak paham laa ngan ko seramai laki nak kat ko naper laa ko nak dia jugak?” *bukan nak mention yang aku nie ramai orang approach realitinya sorang pon tak ada yea kawan-kawan. Bukan Harta Kekayaan yang banyak gila sampai tujuh keturunan makan pun tak habis yang aku mahukan dari seorang insan yang bernama lelaki. Just nak yang ada fix salary and mesti rajin untuk mencari nafkah untuk sara hidup aku, bukanlah nak cakap aku nie nak depend on man in life tapi at least terjamin laa hidup aku bila dengan dia nanti susah yea kaum adam nak sara anak perempuan orang nie. Saya tak demand kan? Apa yang penting sebenarnya cukuplah sekadar ada pegangan agama, hidup di landasan yang sewajarnya tak nak laa yang terpesong-pesong nie, hormat orang keliling tak kira laa ibu bapa ke sapa ke kan, sedar tanggungjawab yang dia patut pikul, penuh kesabaran di hati, hati yang jujur dan ikhlas dalam sesuatu perhubungan itu. And mesti rela hati mahu menerima setiap kelemahan yang ada dalam hidup aku nie either perangai aku dan ada azam nak membantu dalam memperbaikinya ke arah yang lebih baik. Arghhh...sebenarnya kan susahnya nak mencari..seksanya suatu penantian itu...betapa peritnya hati...tak tertanggung sakitnya perasaan..aduh hancurnya badan... itulah realitinya kawan-kawan semua.

Aku kuatkan semangat untuk meneruskan kehidupan...
Walau orang luar nampak aku happy dalam hati tak ada orang yang tahu yea. Kekadang aku rasa bosan, malas nak amek tahu just follow the flow jea. Amat cetek fikiran kau kan ayin? Dush! Okey laa aku janji akan kuatkan semangat sendiri untuk kecapi kebahagian diri now yang penting pikir apa nak jadi masa depan? apa langkah nak ambil seterunya dalam life? berapa nak kumpul duit dalam akaun sendiri *amat materialistic disitu yea! Pasal boyfie nak letak tepi jea dulu kalau ada, ada laa kalau tak ada lagi pun taka pa well jodoh kan dah ditetapkan. Pasrah sahaja! Jap-jap islam tuntut umatnya berusaha, istiqamah dan berdoa memohon petunjuk! Yeah realistik!
Perjuangan perlu diteruskan..insyaAllah...

till then!
sealed with lots of love!
muahxs!
...<3>...
...

*orang lain yang tengah frust gila-gila aku plak yang lebih-lebih tertongeng-tongeng nie haa..hahaha.. BTW syaz! hope ko tabah yea..aku suport ko and aku sayang ko!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads