click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Tuesday, June 14, 2011

Father's Day!


June is father's day! so i wanna to write down about father especially my father!
Honestly, I’ve a great father in my life. The great father in my life sure lah ayah saya yang tersayang. I kurang sangat nak story about my ayah even kitorang agak laa rapat dalam life kami yea laa sure laa rapat anak perempuan dah laa anak first plak tue but if korang nak taw saya suka merengek dengan ayah saya compare with my ummi. umur saya 11 tahun saya masih tidur dengan ayah saya taw! maluuu! haha *blushing!
dah besar baru rapat dengan ummi dulu always ayah jea. sekarang rasanya dah balance kot.hehe

I can’t imagine my life without my father, macam mana saya hari ini agaknya kan?

*Mungkin seorang yang tidak berguna?
ayah saya amat lah menitik beratkan soal pelajaran. my father punya english?wow! kalah i! so dulu ayah saya yang lebih-lebih suruh study sedangkan anak dia steady jep. tapi ayah saya tidak pernah memaksa untuk study kat sekolah mana or bidang apa.tue sebab jugak kot saya banyak tukar sekolah.

*Ataupun seorang yang terlampau sosial?bohsia?
ini mungkin tidak akan terjadi sama sekali kerana ayah saya amat tidak suka saya pergi merayap then balik lewat-lewat. compare with my mum always cool asal dia tahu anak dia kemana. jika lewat my phone akan berbunyi then ayah akan tunggu kat depan.always! so sosial saya pon stil terbatas ok?

*Tak pun anak derhaka kepada parents sendiri?
my father always particular on this! serious! so jangan laa nak berangan untuk berbuat demikian. ayah saya amat jaga adat jugak laa especially respecting on others people. please respect the other's people around you especially older than you! so paham-paham laa kan if orang tue tua dari i kenalah panggil makcik ke, pakcik ke, acik ke, kakak ke, abang ke and etc.

*Or selalu lambat pergi sekolah?
actually selalu jugak lewat pergi sekolah masa ayah hantar. dari darjah satu sampai habes form 5 ada jea ayah hantar lambat. korang nak taw tak saya tak pernah naik public transport untuk ke sekolah even masa tue umur saya 16 tahun or 17 tahun, masa nie ramai kawan-kawan saya yang sama hostel balik reramai naik bas tapi bila cakap kat ayah saya jawapan dia "TAK PAYAH". kecuali saya naik van yang telah disewakan untuk hantar saya bali ke rumah itu pun masa umur saya 7 tahun sahaja disebabkan sekolah saya jauh.

*Ke masih tak tahu kekuatan sendiri dan tiada keyakinan diri?
Cakap pasal keyakinan diri nie kan, Ayah selalu marah kalau malu-malu nak pergi daftar nama kat bank untuk buat akaun baru ke daftar nama untuk masuk sekolah ke masuk kolej ke.ayah mesti suruh buat sendiri.


Kadang-kadang kalau baca luahan perasaan yang orang hantar dekat majalah remaja ke,dekat kolum khas di harain metro ke or tak pun kawan sana sini yang bercerita pasal ayah dorang pasal itu laa ini laa cakap ayah dorang teruk laa aper laa. tapi betul ke semua tue?ntah laa nasib orang kan tak sama. kadang-kadang kesian jugak laa dengan nasib orang lain.

Thanks ayah!

*selalu berusaha memenuhi kehendak along!
*selalu protect along from any harm!
*selalu dengar cerita along masa budak-budak dulu yang selalu jugak kena buli dengan budak lelaki kat sekolah.
*Masa kecik dulu selalu angkat masuk bilik kalau tertidur depan TV even selalu pretend tidur jea sebab nak diangkat! hehe
*selalu buatkan kerja sekolah along masa kecik-kecik dulu especially maths! sebab maths x payah tulis perkataan just tulis nombor so tak ada laa kantoi dengan cikgu! hehe
*selalu datang sekolah masa award day, hari pibg sekolah, amek result.
*selalu bawak along pergi makan kat fast food rest. walaupun hanya kita berdua.
*selalu bagi duit belanja

dan banyak lagi laa penat laa nak state satu-satu sebab terlampau banyak laa nak say thanks kat ayah sebab ayah create many things in my life selain daripada ummi! really appreciate it! along nak minta maaf if along ada salah silap dengan ayah selama nie.sayang ayah! ummi jugak!

Happy father's day especially to my father! the only my father!
To all my love's readers appreciate your dad ok! always say to them how much you love them!
I love you Ayah.love you so very much!

till then!
sealed with lots of love!
muahxs!
...<3>...
...

*ayah nak tuntut hadiah nie! bila boleh dapat! really hope i will get it very very soon yeah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads