click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Friday, March 29, 2013

hidup itu life! life itu hidup!

Hidup tak selalu indah macam diimaginasikan..
Normal lah tue, kau tak boleh nak ubah sesuka hati kau tak boleh nak buat apa.
Melainkan terus berjalan terus mengorak langkah tanpa henti..
Kalau kau malas nak melangkah, malas nak atur langkah kau
Kau kena seret jugak, tak boleh seret kau kena merangkak jugak
Pokok pangkalnya kau kena move jugak jangan duk selesa sangat laa..

Kalau kau rasa keseorangan, rasa sunyi
Kau rasa semua kawan tak ada, tak da teman nak borak
Kau rasa kosong, hidup kau nampak macam keseorangan gilaa
Kau tenang saja. jangan nak gelabah tak tentu pasal laa
Sebab tak semua kau nak kau boleh dapat, tak semua kau aim boleh jadi kenyataan

Jujur aku cemburu tengok kau ada kawan susah senang yang ramai gila. merata tempat!
Aku?
Aku tak ada ah ramai macam kau, lebih tepat, kurang sangat bilangan nya yang boleh dikalsifikasi macam kau!
Tak semua boleh diklasifikasi dalam kategori yang sama, 
If kawan-kawan contact, kawan former instituition tue ramai laa.. 
Tapi if jenis yang sewenang-wenangnya boleh  meluah perasa mengadu domba tak ramai ini kerana aku segan ngan memba aku.. if kongsi gelak ketawa aku okey! serious!

Senang cerita macam nie laa...

Kawan baik ramai,
Kawan susah senang belum jumpa seramai bilangan kawan yang baik.
Kawan kawan tak terbilang.

Ahh semuanya isu kawan,
Kawan.. kawan.. kawan..
Hey korang kawan ni perlu taw, sebab tak selalu kekasih yang kau agungkan tue berguna tiap masa.
Nak-nak if kekasih yang kau sayang tue jauh ke hujung dunia
Memang,
Semua orang pada hari nie lebih berkawan atas dasar kepentingan semata-mata

Ummi selalu pesan, Ayah selalu mengingat
Kawan ni jangan nak bersungguh sangat
Jangan mengikut cara orang, ikut cara sendiri, jaga batasan
Kawan datang dan pergi setiap hari
Lepas dah habis, entah ke mana hilang, terus dilupus jejak-jejaknya..
Tapi aku selalu bangkang, bagi aku
Mana mungkin kawan nak keji! nak khianat kita setelah kawan berabad

But now,
Aku setuju. Aku sedar..
Aku dah tak jumpa sebilangan besar kawan baik di sekolah rendah, menengah, zaman pilah, kolej
Kira dulu kamceng gila laa weyh
Aku dah tak jumpa kawan asrama yang stay satu bilik, satu blok
Kira dulu kita bergossip girl bersama laa.

Ahh cuma,
Aku sayang kawan yang selalu contact ngan aku till today, always catch up with me
Sampai sekarang berhubung, sampai sekarang lepak bersama..
Ya ya, itu semua aku consider as my friend for life laa.

Sekarang,
Di saat ini aku masih ada kawan-kawan yang aku boileh consider as my FFL
Aku tak boleh berharap diorang selalu ada untuk aku
Mereka pun ada hidup masing-masing ada komitmen yang nak kena jalankan

Dan bila ada kawan yang terbaik ever yang selalu dengar masalah pulak,
Terlalu jauh di sana.
Aku tahu aku selalu boleh harapkan kau babe.
Anything. But still,
Kau jauh.
Kena tunggu aku abes study dulu baru leyh reunite balik

Senang cerita, aku nak sangat semua orang macam aku
Serupa dgn aku, berfikir macam aku,
Susah senang macam aku.
Semua sama tak ada satu pon yang berbeza
Ah heaven nya hidup aku weyh

Apa?
Permintaan aku melampau?
Yea aku taw sangat melampau.... 


till then!
sealed with lots of love!
muahxs!
...<3>...
...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads