click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Sunday, July 8, 2012

kawan-kawan!

lama kot rasanya tak menulis. dalam hati memang gila-gila nak kiranya macam memberontak nak luahkan semua di dada. tapi bila bukak je dashboard blog..tiba-tiba hilang. Hilang entah ke mana aku sendiri pun tak tau. *wallaweyh ayat nak gempak jerp weyh*
so sekarang kisahnya masih ada di sudut hati dan laluan untuk meluahkan semuanya tiba-tiba terang benderang dan akhirnya  nampak. aneh. Barangkali hati ini sudah sedia sudah rela nak luahkan semua. mungkin sebelum nie lebih selesa disimpan rapi di dalamnya. Akibatnya..hati sakit.ambikk!!!!!

hai readers, i'm back :)
Hari ni saya rasa nak implement apa yang pernah memba lama saya cakap dulu.. maybe it seems like i wanna share teori baru yaang memba saya cipta sendiri. haish tak laa. ia lebih kepada panduan ntok cool kan diri sendiri. sapa nak ikut silakan...kalau tak suka..lupakan.. ia adalah cara-cara macam mana nak handle perasaan sakit hati kat kawan kita. bunyinya macam formal dan membosankan tapi perluu untuk dibaca. nak-nak pulak kalau anda memang tengah sakit hati dengan kawan anda macam apa yang saya rasa sekarang..


TEORI 1 : GiVE a BIG SMILE!
senyumlah kepada kawan kita yang sangat suka menyakitkan hati tu. hey!! tak tau ke cara nak senyum tu. meh sini nak tunjuk cara senyum yang betul dalam mengatasi manusia yang sangat menyakitkan hatii tu. 


see? easy right? Relevan teori ini adalah si dia akan automatically akan rasa sangat pelik melihat kita tersenyum sedangkan dia merasakan dia cuba menyakitkan hati kita? lalu dia mendefinisikan kita sebagai GILA. bagus apabila teori ini digunakan kerana selepas ini tiada lagi orang yang berani cari pasal dengan orang gila seperti anda.hahaha..selamat mencuba!!!


TEORI 2 : KETAWA kuat-kuat.. Teori ini sangat mudah. tiap kali anda rasa bengang dengan orang itu anda perlulah ketawa kuat-kuat seperti ini. "HA HA HA". Okey, sila ketawa sekali lagi. "HA HA HA"..yeahh..begitu caranya. Bayangkan saja si dia yang menyakitkan hati anda itu seperti badut yang sedang berlawak. tukarkan saja benda yang menyakitkan hati itu seperti menonton raja lawak. Setel!.hahahaha..
yang relevan for me find any joke then gelak sorang2.. orang kata gila? per kes suka hati aku laa nak gelak kan? hatri aku? haish!

TEORI 3 : SABAR dan POSITIVE. yang ni teori yang aku ambik dari my daddy! my daddy always pesan dengan saya..SABAR dan always positive. Seriously, sangat berkesan cara ini. mana taw hari nie kitta hilang kawan and mana taw esok dengan berkat sabar and positive kita kita akan jumpa lagi ramai click lepas nie.. mana taw kan?


TEORI 4 : Anggap saja si dia yang suka menyakitkan hatii itu seperti kanak-kanak 3 tahun yang mahu dilayan selalu. hmm..layan jela.. yang nie memang selalu berlaku.. kawan2 nie kekadang tanpa kita sedar sukaa naa create drama! less drama please.....


okey, CAKAP MEMANG SENANG NAK BUAT MEMANG SUSAH. itu meme betol sangat! 




till then!
sealed with lots of love!
muahxs!
...<3>...
...

*kawan if tak dapat nak bezakan joke ngn serious memang haremmmm kejadah laa jadinya! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads