click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Sunday, September 4, 2011

orang baik kerana ada tujuan?

hai readers? masih mood raya lagi kah? mesti laa kan raya kan sebulan?hehe hurm hari nie saya tak nak bercerita soal raya nak lari tajuk siket..

Al-kisah nya mengenai seorang perempuan yang hidup dalam penuh kesederhanaan namun dikelilingi orang-orang yang sangat menyanyanginya apabila melalaui mata kasar. Perempuan itu mempunyai ramai sahabat handai yang begitu baik dengan dirinya.. Namun, ada beberapa persoalan mula timbul di fikiran perempuan tersebut .. Perempuan itu bukan lah tidak bersyukur kerana mempunyai sahabat handai yang rapat dan ingin selalu mendekatinya. Tetapi, beliau hanya merasa hairan kerana setiap yang "Rapat" itu akan pergi begitu saja apabila tak berjaya memenuhi keinginan "mereka" dan akan pergi juga apabila "mereka" sudah mendapat apa yang di inginkan or dihajati...

Antara persoalan yg timbul ialah
~ kau per hal dekat dengan aku tapi kau pergi setelah kau dapat apa yang kau mahukan.. why?

~kau dekat dengan aku tapi kau nak lebih dari kawan tapi kita kan just kawan, kenapa paksa aku demi nak turutkan kemahuan kau tue? Tak leh nak respect perasaan aku? Pastu last-last kau pergi..

~ kau dekat dengan aku sebab nak duit aku jea ke? Masak laa weyh tiap kali kita hang out aku yang kena keluar duit lebih, time makan mcd meal aku kena bayar tapi time beli air mineral yang 50 sen sebotol kau bayar last-last kau senyap jea. kenapa kau berkelakuan gitu, padahal aku betul-betul anggap kau sahabat aku?

~ kau kongsi segala luahan hati kau,ceritera hidup kau, drama kau, aku try bantu sehabes boleh tapi lama lepas tue kau pergi tanpa khabar berita, sebab aku tak mampu nak tolong kau kah?

~ Dan yang paling menyedihkan ialah apabila kau pergi tanpa sebab..kalau jumpa aku pun, kau buat macam tak wujud.. per hal? dulu kan kita rapat sesangat. boleh tak kau bagitahu aku apa salah aku? Serious terkilan tau :(

Begitu la antara rintihan hati that girl. yeah right that girl ramai yang menyanyanginya. bukan sorang tapi ramai *sure laa ramai ahli family dia dah berapa dah*. termasuk la sahabat lelaki dan sahabat perempuan. Namun, kasih sayang yang diberikan itu hanya lah seketika. Memang patut sangat lah if that girl ingin mengeluh sesaat boleh. Ini kerana manusia tidak akan lari dari perasaan itu. Every single person will whine in their life! damn it! But did whine could settle our problem that we face? tidak kan? And tanpa kita notice maybe kita yang menyebabkan mereka pergi kerana kita yang melakukan kesalahan. siapa tahu? kan? So munasabah jea laa diri sendiri kan? Well Nobody perfect ok !

ok. begini sajalah.sebagai peringatan bersama dan juga diri aku sendiri. Ini hasil munasabah diri sendiri…
-try buat baik lah dengan seikhlas hati tanpa mengharap apa-apa balasan, mungkin kita akan merasa lebih tenang. Try lupakan segalanya. Let’s begin new life!

-befriended dengan jujur supaya hati tidak akan terluka antara satu sama lain

-try puaskan hati kita dulu dan gembirakan perasaan kita sebelum membahagiakan orang lain. Even nampak macam pentingkan diri sendiri tapi ini perlu yea at least 1% untuk kita sahaja.

-try berbincanglah dengan "mereka" jika rasa perlu untuk turn down tentang perasaan kita. Face to face is the best way! Not facebook yeah!

-try solve masalah kita dengan tenang dan kurangkan pergolakan emosi

-ingatlah semua masalah ada jalan penyelesaian, semua sakit ada penawarnya!

Semua orang ada pendapat sendiri. Well terpulangah kat diri masing-masing macam mana nak face it benda nie. Jom sama-sama kita range yea! Let’s jom mari!



till then!
sealed with lots of love!
muahxs!
...<3>...
...


*entry di atas tidak ada kat sesape pun. Tapi kalau terasa tue normallah sape yang makan sambal belacan mereka laa yang rasa pedasnya! Per-per pon sempena bulan mulia nie saya nak mintak maaf laa dulu.. -_-

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads