click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text

Nuffnang Ads

Sunday, December 19, 2010

criteria BFF..


fren? penting kn? selain family tersayang, special boyfie or special gurfie kawan laa pling penting in our life..x terkecuali me also! now macam nk citer pasal criteria kawan yang i wanna be laa..
let's check it out..=)

1st
~si pemberi semangat~
penting giler kot dis kriteria..
i akn try say yes and avoid from say no..
sbab dgn ciri nie my fren xkn maluu nk story-mory ngn kita kn..nk2 impian giler..yea laa kn dorg msti akan rasa free gielr ngn kita kn..so besh laa nk berangan2 nie..hahahha..
i will always try to tell them "jgn laa putus asa" and also "just go for it"..

2nd
~si penyimpn rahsia~
if nk jadi kawan yg baik for sure laa msti pandai jaga rahsia kawan..
bukannya kena jaga harta k duit k hape kn..rahsia jea kot..
rahsia? nmpk sgt kecil jea tp sbnrnya rahsia laa pling susah giler nk jaga..
if nk jd org yg pling telus dlm berkawan msti laa pndai jaga rahsia kwn..msti jd org yg pling boleh dipercayai dr segala segi...
xnk jadi golongan yg boleh mengaibkan org lain and nk org selesa and feel very free when bercerita ngn diri kita...

3rd
~si funny~
besh kn jd org yg very spontaneous and kelakar giler..
yea laa kwn2 nie kita kena fun2 baru ader nikmatnya..xkn laa kita nk kawan ngn org yg 25 hours penuh ngn segala masalah..nanti kan x pasal2 kita samer2 akan terheret ngn masalah dye bukan laa xnk dgr mslh dye tp ader ke manusia yg x prnah rasa happy dlm hidup dye? yg ader pon bg mereka yg kurang kasih sayang laa kot..hahaha..x syiokk laa babe..xgitu?
kawan yg fun nie pling penting sbab dye akan selalu membuat hari2 kita penuh ngn senyuman and ketawa even dye juga terpaksa berhadapan dengan segala masalah..

4th
~si positif~
life must positive!
sume org kena try be positif in life..xkn laa sket2 nk pk negatif..come on laa hidup just sekali and if kita x positif ttg diri kita saper lg yg akn positif ngn diri kita..
pleasee laa..
ok look mcm nie if kita ader masalah then kita bercerita ngn kwn nk2 story yg sedih laa kn what we expect from her? kata2 kn? kita nk sgt yg dorg akan memberi sedikit pandangan or kata2 yang berbaur positif even berita yg disampaikan tue mmg terang lg bersuluh berita buruk..kita mesti xnk kan nada kwn kita tue mcm ader rasa jealousness or dengki or whatever laa kn..
kebahagian kawan kita msti akan jd kebahagiaan kita jugak.. so msti positif laa..

5th
~si ringan tulang~
orang yg macam nie xkan pernah mengelak if kita perlukan pertolongan..even kita xpernah minta..mereka ini akan selalu ada untuk kita tidak kira masa dan tempat..
mereka inilah yg sememangnya kita perlukan in our life..
ini sebab mereka yg bergelar kawan, sahabat, BFF, teman tp mesra or something like that msti laa sentiasa ada x kira laa masa senang k masa susah k..mereka ini akan teguh bersama kita..

6th
~si unique~
mereka ini sukar kita nak jangka..even kita da kenal mereka lama giler tp ader jea sifat mereka tue kita x tahu, x leyh nk agak..
senang citer mereka nie seorang yg fleksibel..x bergantung pada satu..kiranya mereka nie bkn jenis yg suka berada dlm comfort zone jea..
bnda nie laa akan membuatkan kita rasa happy kenal ngn dye..mana x nya ader jea perkara yg kita tak tahu pasal dye dan kita berminat mahu meneroka tentang diri mereka..

7th
~si pemaaf~
tlg laa jgn jd pendendam..hidup nie kn macam karma jea..
what you give you will get back!
so pandai2 laa bawak diri even dalam berkawan jea..
sume org pernah lakukan kesilapan..bezanya kecil atau besar jea..
sedangkan maha pencipta maha pengampun, nabi pon ampunkan umatnya
lagikan nie kita yg ternyata bukan nya saper2..
ingat laa dosa ngn Allah boleyh ditebus selagi kita bertaubat..tetapi dosa ngn manusia? x terampun selagi org yg kita bersalah tue x mengampunkan..
so sume da bsr pk2 kan laa yea..

*if i find one of ciri2 di atas tue alangkah bahagianya hidup i dalam berkawan nie..lain kali nk cerita jenis kawan yg x nk laa plak..btw wish me luck yeah..<3>..


Monday, December 13, 2010

Alhamdulillah..!


1st
baru lepas mkn..
kenyang sangat..
alhamdulillah...!

2nd
today bgn2 jea tidow got mcg from en kamil..
hari nie lecturer akan ader meeting..
thats mean result akn kuar today!
OMG! takuuuttttttt sgt...
mood pon swing jea..
sume bnda x jadi.!
yg penting today i bgn awl..
sebelom my ummi balik i da bgn daa...
realy2 surprise...hahaha..
but once i on fb got mcg from en kamil..
he said
"result awak bagus.. tahniah... kena blanja saya makan ni sbb dah bagi bonus kat awak..ahahaha"
ader2 jea en kamil nie..haishh..
tp per2 pon law betol gitu..
alhamdulillah..!

3rd
i da boleyh terima status btol i skunk..
yang maner i'm single now!
even xda laa leyh lupa dye 100% lg..
i need time to really remove him from my life..
hope i can do it very well..
per2 pon bersyukur sgt sbab till today tgn x gtl ag nk tegur dye..
alhamdulillah..!

4th
she hate the guy that much..!
perghh happy giler r..
aku mang suka giler r yg dye da bnci kt jantan tuh...
bukannya aper aku mang bnci r laki bodoh gitu..
gurl tue pon slh gak sebenarnya..
saper suh dye rela dimadukan ngn org yg dye syg plak tue..
euww selisih malaikat 44 laa aku nk wat..
im not so desperate..
alhamdulillah..

*now my mood mang besh giler arhh...thanks God!
....<3>....

Friday, December 10, 2010

change!


And it?s a sad picture, the final blow hits you Somebody else gets what you wanted again and You know it?s all the same, another time and place Repeating history and you?re getting sick of it But I believe in whatever you do And I?ll do anything to see it through

Because these things will change Can you feel it now? These walls that they put up to hold us back will fall down This revolution, the time will come For us to finally win And we?ll sing hallelujah, we?ll sing hallelujah

So we?ve been outnumbered Raided and now cornered It?s hard to fight when the fight ain?t fair We?re getting stronger now Find things they never found They might be bigger But we?re faster and never scared You can walk away, say we don?t need this But there?s something in your eyes Says we can beat this

Because these things will change Can you feel it now? These walls that they put up to hold us back will fall down This revolution, the time will come For us to finally win And we?ll sing hallelujah, well sing hallelujah

Tonight we stand, get off our knees Fight for what we?ve worked for all these years And the battle was long, it?s the fight of our lives But we?ll stand up champions tonight

It was the night things changed Can you see it now? These walls that they put up to hold us back fell down It?s a revolution, throw your hands up Cause we never gave in And we sang hallelujah, we sang hallelujah Hallelujah


* this words so relate with me..! thanks to taylor swift! <3> i wanna change! realy...!!

Tuesday, December 7, 2010

hurm what should i...

memory wif kwn2 yg dlu2...msa lepak kt noodle station..
bukan yg semalam..semalam hanya berdua...

aper2 hal nk ngeluh lu ea...huhhh! sorry kepada sesaper yg xsuka..
(macam laa blog aku nie ader org baca kn)..xper laa xda org baca pon..aku sendiri pon leyh jugak bacanya..hahahaha..

mengeluh hanya disebabkan oleh makan terlalu banyak..
rutin babe..
semalam kuar ngn mimie, mkn mee kt noodle station pastue ader laa rsamimie punya chicken chop sket..sket jea yea..(mimie jea mkn habes)hehehe...pastue mkn strawberry with choc..alaa mcm mkn kt mid dulu tue..kitorg share jea..almaklumlah sharing is caring...hahaha...
sebelom kuar tue da mkn daa..pulut ngn kuih muih yg lain..(if mkn kuih mmg mcm x igt dunia jea)

pastue mkn lg..(nie dengan famly plak)
mc donald's time!
*burger spicy chicken mcdeluxe
*coke yang large punya
*fries pon yang large jugak(almaklumlah mc shackers)
*ice cream sundae choc( bukan yg cone)
*makan ayam kfc maryam sket..hehehe..

tgk ayah mkn nasi rasa nk mkn nasi tp disebabkan skunk i ngh bercuti dr nasi so i mkn lauk jea laa..bleyh thn gak ler kuantiti lauk yg i makan...
malam sket tue join famly makan roti canai sardin plak..(habes sekeping)kenyang habes...

oh yea lupa plak
masa balik umah tue tgk kt dapur ader lauk yg kakak hantar..disebabkan nk sgt mencuba rasanya i mkn smpi skit perut mlm tue..taubuat da ler kn xmao mkn mknn bersantan lg..yea i mmg alhn sket ngn santan nie.certain2 tyme laa..depends kt org yg masak..

per2 pon i mmg mkn over the limit laa smlm..
OMG anyone can help me to get my body back..i need diet!
(mimie admit yg i makin gemuk)
so no more rice for this week! please get away from my life..juz for temporary k..

*lama kan x post bnda2 gnie..slalu sgt kebelakangan ini post psl cinta jea..balik2 yg frust..
huh!! but now im promised that no more sickness in my life..lovey-dovey brouhahas cant never will destroy me!


*who need diet*
...<3>...
...

Saturday, December 4, 2010

kenangan "kisah aku dan dia"


sekarang..
i benci u...i nak buang u dalam hidup i..
tp nape susah sgt???

dulu nie yg i ckp kt u..
i just want your attention??
susah sgt ke u nk bagi sedikit perhatian..bukan i nak minta 25 hours pun ur attention..
bukan i nk harta dari u..JUST ATTENTION!! is it so difficult for u to give??
u minta i fhm diri u,ur carier, n ur life...but...
pernah u try nk phm dri i??pernah u try nk phm what i need from u??
i dah try the best untuk faham diri u,ur carier, n ur life also..
but..u still nk marah2 i..u masih nak diamkan diri if ada prob..perlu k itu semua??
if kita still have a relation...
i xpernah kisah if u xpernah nk komen fb i like another couple..
i xpernah kisah if u xpublish our relation's status..
i xpernah kisah my comment kt ur wall, x berbalas..
but...i sakit aty tengok pempuan lain komen u boleh plak reply..
kadang2 i tertanya sape i di hati u??
hina sangat ke i dlm idop u??salah k u if kita still bercinta??
susah sgt k nk mengaku i ni awek u if u btol2 care on me??
u malu yea if i nie awek u??
dulu i selalu tertnya2..
ini ke dugaan pada pasangan yang bercinta jarak jauh..tp i tgk pasangan lain bahagia jea tp kita asyik ada jea yg x kena??
suatu masa dulu..msa blom u terbang..means u still stady in country..
bila u balik bercuti pun u xpernah nk jumpa i..
bila i ajk u xnk kuar..alasan u.."sorry u..i ada keje"
i x mintak pun kita kuar seharian..cukup laa if kuar buat beberapa jam..
susah sangat k nk buat??
biler u dah kt sana..
bila i ajk u chatting k..alasan u.."sorry u..i ada keje"..sama jea alsn nya kn..hurm!
i x mintak pun kita chat seharian..cukup laa if chat buat beberapa jam..
susah sangat k nk buat??
dulu kala...
bila i tnya u sayangkan i ke??u msti tnya i balik..nape mesti suka tnya soalan2 camnie??
i nk jwpn tp u bg soalan pula and marah2 i..is it anything wrong with my question??
selama kita kenal..
u ckp "i xkisah u nk befriend in fb tuh..tp jgn ler lebih2 melayan dorg..salah k i tegur u??
saper yang x cemburu kalau camtu?? i pon ramai kawan pempuan juga dlm fb i tuh..tp i x over pun melayan diorg.."
aper maknanya u biler u ucapkan kata2 tue kt i??
i pernah ckp kt u yg..
if u dah x sayang i lg..just tell the truth laaa..insyaAllah i akan mengundurkan diri dari idop u..i xkan ganggu hidup u lg...JANJI U BAHAGIA!!!
tp bukan dengan cara nie..bukan dengan melayangkan kad warna merah tue..
mayb i not perfect and i'm not a gurl yg menjadi impian u..
i sedar diri i nie..banyak kekurangan..

u pernah cakap if i ada aper2 juz gtaw jea n u akn try berubah..
tp..
bila i tegur u..u berubah kejap jea pastue kembali sikap lama..susah sangat ke permintaan i tue u??
bila u tegur i..i xpernah nk marah u and i cuba berubah demi ORANG TERCNTA..
tp..why u cant change ur attitude for our relation be more better??
u pernah hadiahkan sesuatu kt i..but i said i will never use it..u marah i..u ckp "i sedih sgt if u xnk pkai"..sebab dgr ckp u, i guna jugak even i xsanggop..biler bnda tue pecah, u marah i plak..i2 sebabnya i xnk pkai u tp u xpernah nk phm..

if u rasa i nie xpenting dalam idop u...
lepaskan ler i ngn cara elok..
bukan dengan alasan bodoh tue!
i benci u!!!!!!

memang khilafku menyayangimu..
memang khilafku mencintaimu..
tp ku tahu sume itu xkn kembali lagi..
bukan kupinta segunung janji..
xku harap sinaran ini.
cuma ku ingin setulus kasih..
kasih yang kekal selamanya..

terasa hati!!!
u pernah ckp yg u terasa hati ngn i..
"im always care on u..but u never...susah sgt ke nak ambil berat tentang i??susah sgt k nk lyn i dengan baik??"
u kena taw sebabnya..i xnk mengharap kt bnda yg xpasti..i tkot bnda skunk terjadi..n ternyata bnda nie mmg terjadi..
bayangkan u berada di tempat i, per u rasa??
mayb u xrasa aper2 sbab u
buta hati..xda perasaan..

i dah bosan ngn u..
lebih baik kita putus ajer..
xpyhnk cntct2 lg.
if ungkapan nie jd realiti dulu msti i xmkn hati mcm skunk..

ayat2 power u..
kenangan kita xkn dapat i lupakan even we
jarang jumpa..jarang msg..jarang kol..

i doakan u jumpa yang terbaik untuk kehidupan u pada masa akan datang..
..aminn..
andainya begini kesudahan perhubungan kita yang u mahukan...
i akn terima sume nie ngn aty terbuka..

belajar ler menerima keadaan pasangan kita seadanya..
sebelum kita nk tegur org lain cuba ubah diri sendiri dulu..
sikap tegur penting dalam perhubungan agar kita dapat mengelakkan lakukan aper yang x suka oleh pasangan kita..so belajar utk terima teguran dari pasangan kte andai sayangkan perhubungan itu...

nk nyanyi lg sekali..
I shouldn't love you but I want to
I just can't turn away
I shouldn't see you but I can't move
I can't look away
I shouldn't love you but I want to
I just can't turn away
I shouldn't see you but I can't move
I can't look away
And I don't know how to be fine when I'm not
'Cause I don't know how to make a feeling stop
Just so you know
This feeling's taking control of me
And I can't help it
I won't sit around, I can't let him win now
Thought you should know
I've tried my best to let go of you
But I don't want to
I just gotta say it all
Before I go
Just so you know
It's getting hard to be around you
There's so much I can't say
Do you want me to hide the feelings
And look the other way
This emptiness is killing me
And I'm wondering why I've waited so long
Looking back I realize
It was always there just never spoken
I'm waiting here...been waiting here

now, tomorrow and forever...
i benci u...!!!!
i'm hate u...!!!!
DAMN MUCH I COULD....!!!!!

Thursday, December 2, 2010

love owh cinta~~


hurm aper lagi boleyh xpect dr i in love if bkn break...
break n break...
kekadang tue mcm muak pon ada jugak...
kenal, berkawan, bercinta then break..xpun kenal, gaduh or benci or menyampah, lepas tuh sibuk nk jatuh hati bagai, bercinta then last2 break jugak..
rutin sama jea..wif oll that guys..alasan plak samer jerh..
xda jodoh..xda persefahaman..very klishe..
lantak laa...ader aku kisah? xda kn??haish mcm kasar plak kn??
tp seyesly aku mcm da jauh hati laa ngn sume cinta janji manis seorg manusia..
sbabnya last2 aku jugak yg merana sakit aty even x ramai yg aku pernah break tue aku merasa peritnya...if nk citer detail mcm mls plak..haish! pemalas betol kn?
hahaha...

citer tue sume da lepas laa..da berlalu...sbnrnya this entry ntok guy yg i baru break..
nama dye mr 3S..xleyh nma pjg2..bahaya..hahaha..berumur dlm 23..muda lg kot..seorg yg da berkerjaya..bekerja sbg seorang yg kononnya engineer walaupun sbnrnya dye hanyalah seorg drafter kt slh sebuah syarikat yg beribu pejabat di johor..kenal sbg kawan..lama giler kitorg kawan sblom kitorg declare as a couple..kitorg kawan dlm 3 tahun sblom couple tp putus stlh almost a month ( sebenarnya berapa hari jea) we declared as a couple..dating pon smpt dua kali jea..yea dua kali! almaklumlah kitorg jauh..huhuhu..
yg plik nya dye mcm pekakkan telinga n butakan mata ngn segala macam perangai i pon tak kekal2 jugak..plik betol larh! kitorg mang xda jodoh kotso terima jea laa yea..hurm!

u! i rasa kita suit as a fren jea laa xlebih dr tue..sorry sgt2 if i ada salah ngn silap i masa kita couple..i taw i byk ragam..yea i taw u xsuka sgt ngn life i..i taw i byk kwn lelaki..u jeles n u x suka tp i still wat bodoh..i x boleh laa u, nk sekat2 diri i sbab org lain..i xsuka nk jd lalang..i nk u terima i saper diri i..i xnk hipokrit..i tahu i selalu wat u marah..xsenang..i xsuka dipaksa n memaksa..buat aper2 pon pliss laa ikhlas jgn sebab terpaksa..im realy hate it..
halalkan laa yea segala benda..u deserve person more than me! sorry damn much n bye2..!

pesanan ntok mr 3S..
1st- tolong jangan cuba sekat partner anda dari buat aper yg dorg suka..
2nd- tolong jangan cuba mengubah org lain semata2 sebab anda tidak menyukai..
3rd- tolong hormat privasi org lain..jangan nk pikir diri sendiri jea..
4th- tolong jangan xpect org lain seperti anda..terutamanya dr perangai..
5th- tolong jangan lokek memberi maaf..maaf xkn wujud if tiada org memberi then tiada yang menerima..
6th- tolong jangan harapkan org lain perfect dari segala segi..nobody perfect!
7th- tolong rendahkan ego anda..
8th- tolong jangan menampakkan yg anda ini amat berkira dari segala segi..
9th- tolong jangan buat orang lain rasa x selesa ngn anda..
10th- tolong jangan mengharapkan yg org lain seperti famly anda yg mmg dah sah2 menerima diri anda dan perangai anda sepenuhnya..

terimalah ia sepenuh hati dan seikhlas mungkin..i tegur sebab xnk laa sejarah2 lama berulang lagi kt u..i taw yg ex u sblom nie tinggalkan u pon sebab bnda2 nie jea..so u pk laa yea then bertindaklah if xnk menyesal..muka ensom x kemana u if perangai cam haram..a
antara kita mmg da over dan i yakin yg kita xkan baik balik ke keadaan seperti dulu..i dengan jalan hidup i n u dgn jalan hidup u..
daaaaaa......

*hope upcoming love akan kekal selama2 nya..penat laa ngn cinta x pasti nie..and hope also yg guy dtg memenuhi what i wanna..aminnn...!
....<3>....

Wednesday, December 1, 2010

hurt!


hye theres!
sorry lama sgt x update story...segala jenis bnda pon da bersarang rasanya skunk...
bknnya aper byk sgt mslh yg terpaksa dilalui..
dugaan...

msti plik kn why pixca tue?
yea laa luka kt aty xda saper leyh nmpk..tp luka kt tgn laju jea nmpk..lain laa if org tue buta..huhuhu..
sbnrnya i ngh bengka sgt2..lama da menahan nya dr 1st cuti hari tue lg..saat melihat undangan kawen mmt sengal tuh..balik tue igt kn dpt sorok dari my ummi..tp haram! ummi lg update laa...
ummi xpernah ckp pon yg dye kesian kt i dgn apa yg terjadi tp ummi xpernah let i sunyi sorg2..
dye nk pergi mana2 msti dye angkut i skali..yang tak leyh thn tue sume majlis yg ada kaitan ngn kawen msti dye bwk i..x kira laa tunang k,merisik k ape k msti i akan ikot sekali..almaklumlah my ummi suka sgt berjalan..penat mang penat tp berbaloi..melawa2 then kuar..mlm2 bru balik..balik2 tidow..ta pyh serabutkan otak pk bnda bukan2..huhuhu..
satu hari tue ummi ckp kt i 'along cari org lain jea laa'..mcm ummi phm jea kn yg i nie ngh lonely! my parents very2 sporting..ayah sama ummi pon sama..suka keneng2 kn i ngn sesaper yg dorg jumpa laa...tp ta pernah seyes rasanya..i pernah ckp kt dpn dorg yg i nk cm nie,cm tue..dorg ok jea...mang besh arhhh berangan dpn dorg...
thanks ummi..shayang ummi sgt2..ayah pon shayang jugak taw..:)

td i tgk pixca kawen dye...
naper dye pakai pink??
dye kn suka hijau..
naper u nk kena amek warna fevret i skunk ntok dijadikan ur weeding background?
amek jea laa warna fevret u tuh..
nk skitkn aty i??
WHATEVER!

msti korg nk aw kn
chantek k is3 dye tue?
jawapan dye..
ntah ler..ckp kn t ckp mengutuk org plak..
tp stu jea laa is3 dye lg rendah dr i n kening dye mang agk tebal, kulit plak hitam2 manis g2..suai k mmt tue agk putih jugak laa even xda laa putih sgt..kuli mmt tue sbnrnya lbh kurang i jea..dye punya tone gelap sket jea dr i..sorry laa mengutuk sket..per2 pon dye da selamat da jd is3 u yg sah..

pling menyampah sket2 nk ckp psl is3 dye..kt sume tmpt nk canang yg dye tueada is3..mcm laa dye sorg jea yg ada is3 kt dunia nie..
eh pliss laa org lain pon ada jugak laa..
huh!!

ok2 i sedar kutuk mcm mana sekalipon dye xkn dg kt i balik..
so bye2!
oh yea lupa plak nk ckp

"SELAMAT PENGANTIN BARU!"

even terlambat almost 2 weeks..

*i da break ngn mmt tue..create another history i break lagi even x cecah sebulan kitorg declare as a couple..so tragic! coming story yeah..wait it..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nuffnang Ads